Geen Black Friday meer, maar Green Friday
Black Friday, de drukste shopdag van het jaar, is uitgegroeid tot een zwarte dag voor klimaat en milieu. Dat vroeg om een reactie.
Die kwam er in de vorm van Green Friday. De Franse milieuorganisatie Envie bedacht in 2017 het concept Green Friday. Het initiatief is inmiddels uitgegroeid tot een steeds breder wordende beweging. Die presenteert zichzelf als een alternatief voor willekeurige consumptie en onnodige aankopen die worden aangezwengeld door reclame.
Grotere beweging op gang brengen
In Nederland vinden er vooral positieve acties plaats die het klimaat vooruit helpen. Zoals dat van Stichting Trees for All die een veel grotere beweging op gang wil brengen van consumenten en bedrijven die verantwoord willen consumeren en een bijdrage willen leveren aan een groene wereld. Meer dan 160 merken en bedrijven, waaronder Dille & Kamille, Decathlon, Innocent, ANWB, en Intratuin komen samen met Trees for All met een landelijke tegenbeweging en maken van Black Friday Green Friday. Alle deelnemende bedrijven zetten zich tijdens Green Friday in om bomen te planten via de duurzame bosprojecten van Trees for All. Het doel: het planten van vijftigduizend bomen. Lees verder
Bron: duurzaamnieuws.nl
AnsvarIdéa werkt uitsluitend met assurantieadviseurs. Indien u deze nog niet heeft, dan kunt u hieronder een adviseur bij u in de regio zoeken.