Schade melden
LET OP: Op dit moment zijn er langere wachttijden dan wij gewend zijn voor expertise en schadeherstel door capaciteitsproblemen bij deexpertisebureaus.
Uw adviseur als eerste aanspreekpunt
Een ongeluk zit in een klein hoekje. In zo'n situatie wilt u natuurlijk direct worden geholpen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met uw adviseur voor verdere begeleiding. Weet u niet wie uw adviseur is? Deze vindt u terug op uw polisblad. Verkeert u in nood?
Bevindt u zich op dit moment in een noodsituatie? Neem dan contact op met de juiste hulpverleningsdiensten. De contactgegevens vindt u hieronder.Soort verzekering | Hulpverleningsdienst | Telefoonnummer |
Motorrijtuigen | VHD Alarmcentrale | 24 uur per dag: +31 88 877 80 35 |
Reisverzekering | Ansvar Alarmcentrale | 24 uur per dag: +31 (70) 314 53 53 |
In alle andere noodsituaties kunt u ook contact met ons opnemen. |
Ansvar Alarmcentrale | Tussen 08.30 uur en 17:00 uur: +31(0)900 - 8840 Buiten kantoortijden: +31 (0)88 - 001 1290 |
Auto gestolen?
Controleer op uw polis of u verzekerd bent voor inbraak, vermissing of diefstal. Bij de dekking beperkt casco of volledig casco is dit het geval. U dient zo spoedig mogelijk aangifte te doen bij de politie en bij uw adviseur. Stuur in ieder geval een volledig ingevuld en ondertekend schadeformulier, samen met de originele kennisgeving van aangifte bij de politie, naar uw adviseur.
Let op: U dient de diefstal ook direct te melden bij Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit. Dit kan via telefoonnummer 055-741 00 01 of via de website: www.stichtingvbv.nl.
Aanvullende informatie
Wij kunnen het ons voorstellen dat u zicht afvraagt wat u moet doen in het geval een schade. Wij geven u graag wat meer informatie, zodat u goed voorbereid bent. Klik op één van de onderstaande categorieën voor meer informatie over dit onderwerp.
AnsvarIdéa werkt uitsluitend met assurantieadviseurs. Indien u deze nog niet heeft, dan kunt u hieronder een adviseur bij u in de regio zoeken.