Belangrijke informatie na de migratie

Door de overgang van de Ansvar administratie naar de systemen van Turien & Co. kunnen sommige dingen tijdelijk anders verlopen dan je van ons gewend bent.

We begrijpen dat dit even wennen is en willen je daarom goed informeren. Hieronder zetten we de belangrijkste aandachtspunten voor je op een rij:

  • Ansvar polissen met hoofdpremievervaldatum t/m 30 juni 2025 nog niet zichtbaar in Mijn Turien
    Heb je een Ansvar polis met een hoofdpremievervaldatum t/m 30 juni? Dan wordt deze pas zichtbaar op het moment van de betreffende hoofdpremievervaldatum. Vanaf dat moment kun je de polis inzien en eventueel muteren. 

    Heb je in de tussentijd vragen over deze polissen?  Neem dan gerust contact op met het acceptatieteam van Ansvar via acceptatie@ansvaridea.nl of bel 020 6 170 426.

  • Bijsluiten polis/offerte op bestaand pakket is op dit moment niet mogelijk in Mijn Turien 
    Alle verzekeringen/pakketten zijn op te zoeken in Mijn Turien. Echter is het momenteel helaas niet mogelijk om een nieuwe polis of offerte toe te voegen aan een reeds bestaand pakket. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn. We werken er daarom hard aan om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen en houden je uiteraard op de hoogte van de vorderingen.

    Heb je en verzekering die aan een pakket toegevoegd moet worden? Geef dit dan door aan onze acceptatieafdeling via acceptatie@ansvaridea.nl.

  •  Uitkeringsberichten bij schade
    Waar voorheen Ansvar het uitkeringsbericht alleen naar de adviseur stuurde, geldt nu het volgende: Als de begunstigde dezelfde is als de verzekeringnemer, ontvangt de verzekeringnemer het uitkeringsbericht rechtstreeks. De adviseur ontvangt dan een kopie.

  • Output Ansvar polissen en clientennota
    Turien & Co. gaat voortaan alle klantcommunicatie, waaronder ook financiële en schadeafwikkeling, voor haar rekening nemen. De Ansvar polis blijft wel herkenbaar met een Ansvar lay-out, dit betekent dat:
    • polisbladen van Ansvar het vertrouwde Ansvar logo hebben;
    • de bijbehorende financiële output is voorzien van het Turien logo.

  • Deze maand ontvang je twee keer een rekening-courant 
    Vanwege de overgang van onze portefeuille en administratie naar de systemen van Turien & Co, ontvang je deze maand twee keer een rekening-courant. We begrijpen dat dit vragen kan oproepen, daarom leggen we het graag even uit. 

    Waarom twee overzichten? 
    Het eerste overzicht is op donderdag 15 mei verstuurd vanuit Ansvar. Deze bevat alle boekingen van mei die tot en met 14 mei 2025 verwerkt zijn in de administratie bij Ansvar. 

    Daarna is de portefeuille overgegaan naar Turien & Co. In dit systeem is het rekening-courant opnieuw geopend, met als startpunt het eindsaldo van 14 mei uit de administratie van Ansvar. 
    Aan het einde van de maand mei ontvang je daarom een tweede overzicht, dit keer vanuit Turien & Co., met alle boekingen vanaf 15 mei.

    Maak je dus geen zorgen als je nog een rekening-courant ontvangt. Dit is een gevolg van de administratieve overgang. 

    Heb je vragen over de rekening-courant? 
    Mail dan naar administratie@turien.nl
Wil je weten wat er wel en niet is veranderd? ga dan naar deze speciale pagina

Vind een assurantieadviseur

AnsvarIdéa werkt uitsluitend met assurantieadviseurs. Indien u deze nog niet heeft, dan kunt u hieronder een adviseur bij u in de regio zoeken.

Postcode
.

{{searchResultText}}

{{advisor.Name}}
{{advisor.Addressline1}}
{{advisor.Addressline2}}
{{advisor.Phone}}
Afstand: {{advisor.DistanceKM}} kilometer
Partnerkantoor